İçeriğe geç

MT-7 kaç cc ?

MT-7 Kaç CC? Daha İlk Soruda Kartlar Açılıyor

MT-7 kaç cc? diye soran biri ya gerçekten merak ediyordur ya da bu motorun etrafında dönen abartının farkına varmaya başlamıştır. Net cevapla başlayalım: Yamaha MT-7, 689 cc. Evet, ne 600 ne 750. Tam arada, tam “kararsız gibi görünen ama aslında ne yaptığını bilen” bir hacim. Ama mesele sadece cc mi? İzmir’de sahil yolunda, Alsancak trafiğinde ya da hafta sonu Seferihisar virajlarında bu motoru gördükçe şunu soruyorum: MT-7 gerçekten bu kadar övülmeyi hak ediyor mu, yoksa biz mi fazla romantize ettik?

MT-7 Nedir, Ne Değildir?

MT-7, Yamaha’nın “Master of Torque” serisinin ortanca çocuğu. Ne MT-03 kadar masum, ne MT-09 kadar delişmen. 689 cc’lik CP2 motoru, paralel çift silindirli yapısıyla hem şehirde hem uzun yolda iddialı olmayı hedefliyor. Kağıt üstünde 74 beygir civarı güç, hafif şasi, dik sürüş pozisyonu… Liste güzel. Ama iş kağıt üstünde bitmiyor, asfalta inince gerçekler başlıyor.

Güçlü Yönleri: MT-7’yi Bu Kadar Popüler Yapan Ne?

689 CC Motorun Hakkını Verelim

MT-7 kaç cc? sorusuna verilen 689 cc cevabı, bu motorun karakterini çok iyi özetliyor. Alt ve orta devirler inanılmaz canlı. Gazı hafif açıyorsun, motor “tamam abi, ben hazırım” diyor. Özellikle şehir içi sürüşte bu tork karakteri ciddi keyif veriyor. Işık kalkışları, ara hızlanmalar, kısa sollamalar… Hepsi çok rahat.

Hafiflik ve Kullanım Kolaylığı

MT-7’nin en sevdiğim taraflarından biri ağırlık meselesi. Kağıt üstünde zaten hafif ama sürerken daha da hafif hissettiriyor. İzmir trafiğinde, dar sokaklarda, park manevralarında bu büyük bir avantaj. “Beni yormayan ama sıkmayan motor” arayanlar için gerçekten güçlü bir artı.

Yakıt Tüketimi ve Günlük Kullanım

Bu cc’de bir motor için yakıt tüketimi gayet makul. Elini ayağını ayarlarsan 4-4,5 litreleri görmek zor değil. Günlük işe gidip gelme, hafta sonu kaçamakları derken cüzdanı ağlatmıyor. Bu da MT-7’nin neden bu kadar çok tercih edildiğini açıklıyor.

Zayıf Yönleri: Herkesin Konuşmadığı Taraf

Süspansiyonlar: Evet, Burada Sınıfta Kalıyor

MT-7’nin en çok eleştirilen noktası ve bence sonuna kadar haklı bir eleştiri: süspansiyonlar. Özellikle ön taraf yumuşak, hatta fazla yumuşak. Biraz tempolu sürmeye başladığında motorun burnu dalıyor, arka taraf sekebiliyor. İzmir çevresindeki bozuk asfaltlı virajlarda bu durum sürüş keyfini ciddi şekilde baltalıyor. “Ama şehir motoru bu” diyenlere soruyorum: Şehirde hiç ani fren yapmadınız mı?

Frenler: İş Görüyor Ama Güven Vermiyor

Frenler kötü mü? Hayır. Ama bu motorun potansiyeline yakışıyor mu? Bence hayır. İlk sıkış yumuşak, hissiyat zayıf. Bir MT-7 sahibinin en çok yaptığı modifikasyonlardan biri fren hattı değiştirmekse, burada bir sorun vardır. Yoksa hepimiz mi çok pimpirikliyiz?

Tasarım Meselesi: Seveni Çok, Sevmeyeni Daha Çok

Bu tamamen subjektif ama konuşmadan geçemem. MT-7’nin tasarımı bana göre biraz “ne olacağım belli değil” havasında. Ön far agresif mi, evet. Ama aynı zamanda biraz oyuncak gibi mi? O da evet. Özellikle eski kasalar için bu eleştiri daha da sert. Yeni kasa biraz toparladı ama hâlâ “aşık oldum” dedirtmiyor.

MT-7 Kaç CC Diye Sorup Alanlar Gerçekten Ne İstiyor?

Bence asıl soru şu: MT-7 kaç cc değil, MT-7 kimler için? Yeni başlayan ama çabuk sıkılanlar mı? Orta segmentte güçlü ama ulaşılabilir bir motor isteyenler mi? Yoksa sadece “herkes alıyor, ben de alayım” diyenler mi?

689 cc’lik bu motor, ne tam bir adrenalin canavarı ne de sıkıcı bir commuter. Ama tam ortada olmanın bedeli de var. Bir süre sonra “bir tık daha sert olsaydı”, “bir tık daha kaliteli hissettirseydi” demeye başlıyorsun.

Son Söz: Abartı mı, Mantıklı Tercih mi?

MT-7 kaç cc? sorusuna verilen cevap basit ama bu motorun hikâyesi o kadar basit değil. Artılarıyla gerçekten güçlü, eksileriyle de göz ardı edilemeyecek bir motosiklet. Ben seviyor muyum? Evet, birçok yönünü seviyorum. Ama körü körüne övmüyorum. Çünkü bu motoru alıp sonra “ya ben daha fazlasını istiyordum” diyen çok insan gördüm.

Şimdi top sizde:

Gerçekten bu kadar popüler olmayı hak ediyor mu?

Yoksa biz MT-7’yi, olması gerekenden biraz fazla mı büyüttük?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort
Sitemap
piabella güncel giriş